Skip to content

A.A.B-RODENTIA LOST HET OP

Al meer dan 30 jaar is familiebedrijf A.A.B-Rodentia een betrouwbare partner in duurzaam ongediertemanagement. Aangestuurd vanuit Amsterdam zetten onze teams zich in heel Noord-Holland in voor hygiënische en veilige woonomstandigheden voor grote groepen huurders. Hoe we dat doen? We vertellen er graag meer over.

BEL VOOR EEN STRUCTURELE OPLOSSING

Of plan online een afspraak in

Een eigenzinnig familiebedrijf met een eigen visie op ongediertemanagement

A.A.B-RODENTIA IS ER VOOR UW HUURDERS

A.A.B-Rodentia is klein begonnen als typisch Amsterdams familiebedrijf. De nadruk lag in de beginjaren, zo’n dertig jaar geleden, op het bestrijden van de toenemende overlast die mensen ondervinden van ongedierte. Vlooienplagen, kakkerlakken, bedwantsen, zilvervisjes, ratten en muizen, we hebben er dagelijks mee te maken. En met de toegenomen reislustigheid van mensen en de bevolkingstoename van Amsterdam komen er dagelijks nieuwe uitdagingen bij.

Duurzame oplossingen in de strijd tegen ongedierte

Onze belangrijkste uitdaging is: er namens onze opdrachtgevers voor zorgen dat mensen zonder hinder of overlast kunnen leven in hun woning of appartement. Daar kwam het laatste decennium nog een uitdaging bij: het verduurzamen van bestrijdingstechnieken en bestrijdingsmiddelen omwille van het leefmilieu. Waar de inzet van chemische – giftige – middelen in de beginjaren van onze bedrijfsgeschiedenis gemeengoed was, geldt dat nu als laatste wapen in de strijd tegen ongedierte. Een wapen dat alleen door gecertificeerde bedrijven als A.A.B -Rodentia mag worden ingezet. Door goed opgeleide professionals en volgens strenge milieu- en veiligheidsprotocollen.

Van ongediertebestrijding naar ongediertemanagement

Als specialist in ongediertebestrijding omarmen we die trend. Al jaren. Bestaande bestrijdingstechnieken verfijnen we. Ook brengen we verschillende technieken en methodieken samen in vernieuwende bestrijdings- en preventieplannen, gericht op een structurele aanpak voor de lange termijn. Het accent ligt op preventie. Met als inzet: de best mogelijke beheersing van de uitdaging waar verhuurders van woningen en appartementen zich door de toenemende overlast door ongedierte voor gesteld zien. Ongediertebestrijding maakt plaats voor ongediertemanagement. Daar horen een planmatige aanpak en toetsbare kwaliteits- en duurzaamheidsnormen bij. A.A.B-Rodentia gelooft in die aanpak en staat voor elke gemaakte afspraak.

Duurzaam bestrijden, slim weren

Of plan online een afspraak in

De nummer ÉÉN in plaagdiermanagement

Partner van woon- en verhuurspecialisten

Er vond in ons familiebedrijf nog een belangrijke verschuiving plaats. Van oorsprong werkten we voor zowel bedrijven als particulieren. Echter, ongedierteoverlast is zelden een ‘geïsoleerd’ probleem. Is er één woning of appartement ‘besmet’, dan moeten aangrenzende woningen en appartementen op zijn minst gescreend worden. Preventieve maatregelen, tegen muizen en ratten bijvoorbeeld, zijn alleen effectief als complete wooncomplexen worden aangepakt en er draagvlak is onder bewoners. Bovendien zijn er vaak meerdere gemeentelijke instanties indirect betrokken bij het oplossen van problemen.

‘In de taal van de buurt’

Daarom voeren we onze ongediertemanagement-diensten alleen nog uit voor bedrijven en instellingen die, net als wij, geloven in een structurele aanpak waarin de nadruk ligt op duurzame preventie. Onze klantrelaties zijn woningcorporaties, gemeenten, grotere verhuurders en horecabedrijven. Door onze ruime ervaring met en bij particulieren, spreken onze teams de ‘taal van de buurt’. Verschillende culturen en achtergronden horen voor ons bij de stad waarin we thuis zijn. We verplaatsen ons in de bewoners en in de hinder die ze ondervinden. We leggen uit wat we doen en hoe bewoners zelf kunnen bijdragen aan zowel de interventie als de preventie.

Ongediertemanagement als verlengstuk van uw woon- en verhuurdiensten

Specialisten van A.A.B-Rodentia realiseren zich dat ze een verlengstuk zijn van uw bewoners- en verhuurdiensten. Daar gedragen ze zich naar. We komen uit naam van onze opdrachtgevers bij mensen over de vloer en geven een onberispelijk visitekaartje af – vriendelijk, betrouwbaar, professioneel. We trekken de deur pas achter ons dicht als alle problemen zijn opgelost. En vooral als alle maatregelen zijn getroffen om herhaling te voorkomen. Samen zorgen we ervoor dat de woon- en leefomstandigheden waar bewoners hun huur voor betalen recht doen aan hun beleving van veiligheid, gezondheid en comfort.